Din status
Genom att göra en beställning på Webbsidan intygar du att du är:
Minst 18 år gammal, alternativt måste du ha målsmans tillstånd för att beställa från www.isfabrik.se.
Beställning
Beställning hos Malmö isfabrik eller Halmstad isdepå skall vara inkommen minst 36 timmar innan behovsdatum. Alternativt kontakta oss pr. telefon:
Malmö: +46 (0)72 332 13 47 eller e-mail: info@isfabrik.se
Halmstad: +46 (0)70 368 24 49 eller e-mail: halmstad@isfabrik.se
Vi försöker att hjälpa dig även vid kortare tidsfrist. Order över 500 kg, skall ske med mer än 36 timmars varsel, kontakta oss för ytterligare information.
Betalning
Kortbetalning
Hos www.isfabrik.se kan du betala enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer här: www.payson.se
Fakturavillkor via hemsidan/Payson (gäller de produkter som finns på hemsidan)
Betalning mot faktura
Företagsfaktura
Följande gäller för kunder som handlar i egenskap av företag och väljer betalning via faktura (”företagsfaktura”).
Svenska företag kan välja företagsfaktura. Faktura sändes separat via e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08-514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Läs mer om villkoren här.
I samband med att din beställningen är bekräftad från vår sida dras summan från ditt konto/skickas faktura. För mer info gällande betalningar via vår hemsida hänvisar vi till Paysons användarvillkor (se länk under kassan vid check-out).
Fakturavillkor gällande köp som ej sker via hemsidan
Betalning via faktura som ej sker via hemsidan, sker enbart enligt avtal och det tillkommer en faktura avgift på 45,- inkl. moms. Betalningsvillkor gällande faktura är 8 dagar netto.
Priser
Alla priser anges i svenska kronor och inklusive moms. Vid eventuell önskan om leverans, tillkommer fraktkostnad. Tilläg till zon A-I för frakt kan förekomma vid beställning över 100 kg, eller vid beställningar som sker utöver öppningstider noterat på hemsidan.
Orderbekräftelse/kvitto
När du genomfört din beställning på vår hemsida får du en automatisk bekräftelse på att vi mottagit din beställning. Du mottager ett kvitto/faktura via Payson gällande din betalning, först när vi bekräftat din order (se nedan). Notera att det kan dröja en vardag eller två, beroende på när du lägger din order.
Vår bekräftelse av order: När vi gått igenom din beställning, mottager du en orderbekräftelse, där vi slutgiltigt bekräftar din order. Först när du mottagit den slutgiltiga orderbekräftelsen, är ordern godkänd. Skulle din order (när det gäller behovsdatum & tid) inte kunna godkännas och vi ej kan komma överens om nytt datum/tid, sker en tillbakabetalning av summan till ditt konto, inom en vecka. Du kan även se din/dina tidigare order under visa order på www.isfabrik.se.
Leverans och leveranstid
Leveransen sker till markplan/trottoarkant vid den angivna leveransadressen.
Leverans sker av Malmö isfabriks egna bilar eller av samarbetspartners. När du skickar din beställning anger du var varan skall levereras samt noterar vilket datum du önskar varan levererad. Leverans sker vardagar i tidsrummet kl. 8-17 i HELA tidsspannet. Vi strävar efter att tillmötesgå er önskan om leverans, det kan dock förekomma ändringar, allt utifrån våra övriga bokningar. Efter vi mottagit din beställning, mottager du en slutlig orderbekräftelse där vi även bekräftar önskan om leverans. När din order är bekräftad enligt ovan, kan du räkna med leverans det angivna datumet inom vår leverans tid.
Önskar du varan levererad samma dag, som du gör beställningen eller dagen efter och du ännu inte har mottagit en orderbekräftelse, är ordern inte godkänd. Vi rekommenderar därför att alla kunder, vid dessa tillfällen, kontaktar oss pr. telefon
Malmö +46 (0)72 332 13 47 eller
Halmstad: +46 (0)70 368 24 49
Malmö isfabrik & Halmstad isfabrik strävar efter att uppfylla leveransavtalen, men förbinder sig inte att ersätta som följd av en ev. försening.
Om t.ex. adress inte stämmer och/eller vår chaufför inte kan komma in i porten, försöker vi kontakta er på angivna telefonnummer med én uppringning. Om ni inte svarar tar vi med os varan hem igen, detta innebär att ni kan gå miste om leveransen. Det är därför viktigt att du som kund ger korrekt information för leveransen. Vid en misslyckad leverans, enligt ovan, är det inte möjligt att få återbetalning av varan/leveranskostnaden.
Leverans övrig tid
Har du en särskild önskan om leverans i övrig tid än angivit, är du välkommen att skicka en förfrågan via:
pr. telefon +46 (0)72 332 13 47 eller e-mail info@isfabrik.se (Malmö) eller
pr. telefon +46 (0)70 368 24 49 eller e-mail halmstad@isfabrik.se (Halmstad)
Om du inte är hemma vid leveransen
Du ansvarar själv för att vara hemma på avtalad leveransdag och inom nämnda tidsrum. Om du inte är hemma eller öppnar, kör vi igen. Det är vid sådant tillfälle inte möjligt att få återbetalning av varan eller leveranskostnaden.
Det är möjligt att meddela oss i din order eller via mail att vi kan ställa din vara utanför din dörr, detta ger oss möjligheten att ställa varan vid din adress. Därmed övergår ansvaret för varan från oss till er. Vi har dessvärre ingen möjlighet att ersätta stulen eller väderdrabbad vara.
Hämta varan
Det är möjligt att hämta din förbokade vara hos Malmö isfabrik & Halmstad isfabrik efter kl. 16.15 i vardagar samt lördagar mellan kl. 11.15-12. Vid din beställning skall du ange det datum du önskar att hämta varan. Har du en särskild önskan om hämtning i övrig tid än angivit, är du välkommen att skicka en förfrågan, vi hoppas att kunna hjälpa dig.
Företagsinformation Malmö isfabrik
Postadress: Malmö isfabrik, Spireagatan 4, 213 62 Malmö
Kontakt: Telefon: +46 (0)72 332 13 47, E-post: info@isfabrik.se
Org.nr: 559197-4141. Innehar F-skattebevis
Företagsinformation Malmö isfabrik – Halmstad isfabrik
Besöksadress: Lynga Skola 624A, 305 61 Harplinge
Kontakt: Telefon: +46 (0)70 368 24 49, E-post: halmstad@isfabrik.se
Postadress: Dalab Dahlberg AB, Haverdalsvägen 46A, 305 71 Haverdal
Kontakt: Telefon: +46 (0)70 368 24 49, E-post: halmstad@isfabrik.se
Org.nr.:556317-5685. Innehar F-skattebevis
Ändring och avbokning
Önskar du att ändra till mindre volym eller avboka din beställning skall detta ske senast 2 veckor innan det angivna behovsdatumet. Avbokning eller ändring till mindre volym, som sker efter detta, kan inte återbetalas, dock kan nytt datum som ligger senare än behovsdatum enligt ordern, avtalas enligt närmre ök.
Ångerrätt vid köp av livsmedel
Enligt svensk lagstiftning finns det ingen ångerrätt vid köp av livsmedel. Du kan läsa ytterligare på konsumentverkets hemsida:
För varor som ej är livsmedel gäller:
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.
Reklamation
Kunden har den alltid gällande 3 års reklamationrätt när produkter köps via Malmö isfabrik
Reklamationen gäller från den dagen du mottager varan.
Om det är fel på varan, eller du som kund inte är nöjd, kan du antingen få ombytt varan, få prisavdrag eller ersättning för felet, häva köpet om felet är av stor betydelse – vilket betyder att du får pengarna tillbaka, allt utifrån vilken situation det handlar om. Detta är naturligtvis utifrån att reklamationen är berättigad.
Då det handlar om livsmedel, uppmanas det att reklamationen sker så fort som möjligt efter felet upptäckts.
Såvida du önskar att reklamera, ber vi dig skicka en e-mail til info@isfabrik.se och vi kommer skicka ett formulär, som skall fyllas i angående reklamationen.
Force Majeur
Händelse utanför www.isfabrik.se kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Malmö isfabrik & Halmstad isfabrik befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
Generella förbehåll
Malmö isfabrik www.isfabrik.se tar förbehåll för utsålda varor, tryckfel, prisfel, moms – och avgiftsändringar samt leveransbrist. Rätt till prisändringar förbehålles.
Eventuella erbjudanden gäller så länge lagret räcker.
Personuppgifter och säkerhet
Denna policy gäller för behandling av personuppgifter som Malmö isfabrik AB härunder Halmstad isfabrik (”Malmö isfabrik/Halmstad isfabrik” eller ”vi”) samlar in om dig som kan komma exempelvis från via våra webbplatser (inkluderat sociala nätverk som tillhör tredje part), elektronisk post, sms, telefon, utlämningsställe, registreringsblanketter, i övriga kontakter med oss, kameraövervakning, från tredje part och från allmänt tillgänglig information.
Vi värnar om din personliga integritet. Denna policy reglerar hur vi samlar in, använder och skyddar uppgifter om dig och hur du kan tillvarata dina rättigheter. Vänligen kontakta oss om du har frågor eller synpunkter avseende denna personuppgiftspolicy.
Med hänvisning till lag avser vi nedan Dataskyddsförordningen (eng. General Data Protection Regulation, GDPR) och annan gällande svensk dataskyddslagstiftning.
Genom att du accepterar villkoren ger du ditt samtycke till att Malmö isfabrik i Malmö & Halmstad får behandla dina uppgifter i enlighet med våra villkor gällande säkerhet & sekretess.
Du ansvarar själv för att uppdatera dina uppgifter hos www.isfabrik.se webbplats, under din order, detta i syfte att Malmö isfabrik i Malmö & Halmstad ska kunna fullfölja sina åtaganden. Malmö isfabrik i Malmö & Halmstad ansvarar inte för konsekvenser vilka kan härledas till inaktuella kunduppgifter såsom fel ortkod, felaktigt telefonnummer samt fel leveransadress.
Vilka uppgifter samlar vi in om dig?
Med ”personuppgifter” menas uppgifter som rör dig och kan identifiera dig.
I denna personuppgiftspolicy används synonymt och omväxlande begreppen ”personuppgifter” och ”uppgifter om dig”.
Vanligtvis kan du använda dig av vår webbplats utan att tillhandahålla oss några uppgifter utöver tekniska. På vissa sidor kommer uppgifter från dig begäras, exempelvis i anslutning till köp och serviceärenden eller om du registrerar dig för att ta del av elektroniska nyhetsbrev. Vidare kan vi använda oss av uppgifter om dig som vi hämtat från andra källor tillhandahållna av tredje part, t.ex. marknadsförings- och säljaktivitetsbolag.
De personuppgifter om dig som samlas in kan vara:
Person- och kontaktuppgifter – såsom ditt namn, adress, e-postadress och telefonnummer, demografiska uppgifter (såsom födelsedatum, ålder, kön, geografisk plats, favoritprodukter och fritidsintressen) samt, när det är klart motiverat med hänsyn till ändamålet med behandlingen eller vikten av en säker identifiering, även personnummer.
Ekonomisk information – information som behövs för att slutföra en beställning eller som du använder för att göra ett köp, exempelvis betal- eller kreditkortsuppgifter.
Tekniska uppgifter om din enhet eller internet-anslutning – exempelvis IP-adress, cookies, geografisk plats och inloggningsuppgifter.
Information om ditt användarbeteende – såsom dina sökmönster och aktiviteter på webbplatsen, din svarstid för sidor och hur du använder våra tjänster.
Användargenererad information – innehåll du självmant registrerar, lämnar eller publicerar, exempelvis i samband med samtal till kundtjänst (som kan komma att spelas in), tävlingar, anmälan till nyhetsbrev samt innehåll som du delar med oss genom att ladda upp på vår webbplats eller på sociala nätverk (som du tillåter att nätverket delar med oss), såsom texter, videoklipp och fotografier.
Information från andra källor – Allmänt tillgänglig information eller information från våra samarbetspartners som vi exempelvis inhämtar för att hålla våra uppgifter om dig uppdaterade eller för att säkra exempelvis betalning.
Ändamål och rättslig grund
För att vår behandling av dina personuppgifter ska vara laglig förutsätts det att det föreligger en rättslig grund för detta, dvs. att den är nödvändig för att fullgöra ett avtal med dig eller en rättslig förpliktelse som åvilar oss, eller att behandlingen görs efter en intresseavvägning eller att du lämnat ditt samtycke till en specifik behandling. Nedan följer exempel på de ändamål för vilka vi behandlar dina personuppgifter och med stöd av vilken rättslig grund detta görs.
Malmö isfabrik behandlar dina personuppgifter för olika ändamål. Huvudsakligen behandlar Malmö isfabrik dina uppgifter för följande syften och därpå följande angivna rättsliga grunder för desamma:
Ett av våra främsta syften med insamlandet av personuppgifter är att fullgöra våra förpliktelser gentemot dig som kund, såsom att bearbeta och leverera dina beställningar, fakturera och tillhandahålla kundservice och andra åtaganden kopplade till köp av våra produkter. Vi kan exempelvis behöva besvara dina frågor via vår kundtjänst kopplande till köpet samt skicka ut information till dig i produktsäkerhetssyfte, t.ex. om någon av våra produkter behöver återkallas, och övrigt försäkra oss om att lagkrav efterlevs (exempelvis bokföringslagen).
Rättslig grund: Fullgörande av avtal (försäljningsvillkor) eller rättslig förpliktelse
Ett annat huvudsakligt syfte är att kunna erbjuda dig bra produkter och service genom anpassade tjänster och att leverera bättre tjänster med mer relevant innehåll. Vi använder de uppgifter vi samlar in för att kunna ge dig information om produkter du efterfrågar, men även för att förstå våra kunder bättre. För att uppnå detta gör vi bland annat kundundersökningar. Vidare analyserar vi uppgifter om våra kunders demografiska och geografiska förhållanden, intressen och beteende utifrån de uppgifter vi erhåller från vår webbplats eller andra tjänster s.k. profilering. Kund- och marknadsanalyser samt behandling för statistiska ändamål utförs på en sammanslagen nivå och är inte avsedda att identifiera enskilda kunder.
Rättslig grund: Berättigat intresse
Vi kan komma att använda uppgifter om dig för att per post, e-post, sms/mms eller per telefon skicka nyhetsbrev, informera dig om nya produkter, kampanjer, erbjudanden, tävlingar och annan information om våra produkter och aktiviteter som vi erbjuder och som vi tror kan vara av intresse för dig. Vi kan således komma att använda uppgifterna om dig för direktmarknadsföring, inkluderat s.k. profilering, förutsatt att du inte har instruerat oss att inte göra det. I den mån du inte har en kundrelation med oss eller har haft en sådan under de senaste tolv månaderna kommer vi dock endast att använda dina uppgifter för elektronisk direktmarknadsföring om du har gett ditt samtycke till det. Dina personuppgifter kan också användas för intressebaserad reklam på internet via oss eller de digitala annonsnätverk vi samarbetar med och som i vissa fall kan anpassas efter dina intressen baserat på information som vi samlat in, s.k. profilering.
Du har när som helst möjlighet att motsätta dig att vi använder dina personuppgifter i direktmarknadsföringssyfte genom att kontakta oss på det sätt som beskrivs under rubriken Kontakt nedan, eller direkt i våra elektroniska utskick.
Rättslig grund: Berättigat intresse eller samtycke (såvida annat inte uttryckligen anges i samband med insamlingen av dina personuppgifter).
Malmö isfabriks berättigade intresse av ovannämnda personuppgiftsbehandling är att kunna erbjuda dig en bättre köp- och kundupplevelse samt för att ge dig personligt anpassade erbjudanden och annan relevant information.
Information om cookies
Vi använder cookies, elektroniska bilder och liknande spårningstekniker på vår webbplats och i vår e-postkommunikation. För mer information om hur vi använder cookies och liknande, se avsnitt om cookieinformation.
Vem lämnar vi ut dina uppgifter till?
Vi behandlar dina personuppgifter med största försiktighet och dina uppgifter används endast oss och av utvalda tredje parter.
Tredje parter som vi anlitar för att hjälpa oss att bedriva vår verksamhet (såsom t.ex. för kundundersökningar och utskick) har bara tillåtelse att använda dina personuppgifter för vår räkning och för de särskilda uppgifter de har att utföra efter våra instruktioner och agerar som personuppgiftsbiträden åt oss. De är skyldiga att hålla dina personuppgifter konfidentiella och säkra. Om det krävs enligt lag har du rätt att få en lista över eventuella personuppgiftsbiträden som behandlar dina personuppgifter på uppdrag av oss.
För att kunna erbjuda bättre tjänster och i marknadsföringssyfte kan vi även komma att vidarebefordra dina personuppgifter till tredje parter, oftast då såsom självständigt personuppgiftsansvariga, för att dessa ska kunna utföra en tjänst åt oss eller dig, exempelvis för adressuppdateringar, ett post- eller fraktservice- företag som ska leverera produkter, försäkringsbolag, banker/kredit- upplysningsföretag eller till digitala annonsnätverk som vi samarbetar med.
Vi kan även i andra särskilda fall komma att lämna ut personuppgifter, t.ex. när vi har skäl att tro att uppgifterna är nödvändiga för att identifiera, kontakta eller föra talan mot någon som kan ha gjort intrång på webbplatsen, eller som på annat vis gjort intrång eller inkräktar på våra rättigheter eller egendom eller våra kunders eller andra besökares rättigheter.
Överföring av personuppgifter till länder utanför EU/EES kräver att landet i fråga har ett avtal med EU/EES, att landet anses ha tillräcklig dataskyddslagstiftning, eller att vi träffat avtal med aktuell tredje part om att de är tvungna att tillämpa av EU-kommissionen godkända klausuler gällande skyddet för den personliga integriteten. Du hittar lista över godkända tredje länder och standardklausuler på EU-kommissionens hemsida och på Datainspektionens hemsida om överföring av data till tredje land.
Dina rättigheter
I enlighet med lag har du rätt att begära ut information om personuppgifter vi har om dig efter att du har identifierat dig och tydligt angett vilken information du önskar ta del av. En sådan begäran ska vara skriftlig och egenhändigt undertecknad och skickas till den adress som anges nedan under rubriken Kontakt nedan. Vi kommer snarast möjligt och inom en månad bemöta din begäran. I de fall vi inte kan uppfylla din begäran kommer vi att meddela dig detta och ange varför.
Om du anser att uppgifterna om dig är inkorrekta eller ofullständiga har du på sätt och begränsat till vad som föreskrivs i lag rätt att vända dig till oss med en begäran om rättelse. Vi kommer att korrigera eller uppdatera uppgifterna om dig så snabbt det är rimligt möjligt.
Du har också på sätt föreskrivs i lag rätt att begära att få uppgifterna om dig borttagna eller begära att vi begränsar behandlingen av dina personuppgifter samt att återkalla eventuella samtycken. Du har också på sätt föreskrivs i lag rätt att få överfört (porterat) de personuppgifter du lämnat till oss.
Notera att det kan krävas att vi behåller nödvändiga personuppgifter i samband med radering, återkallelse av samtycke eller portering för att uppfylla våra skyldigheter enligt lag eller avtal. Det kan också vara tillåtet för oss enligt lag att behålla vissa personuppgifter för att tillgodose våra affärsbehov.
Du har rätt att göra invändningar mot sådan behandling av dina personuppgifter som vi gör med stöd av intresseavvägning, inbegripet profilering. Vi måste då, efter att du specificerat vilken behandling du invänder mot, visa att det finns intressen som väger tyngre. Du har likaså rätt att när som helst invända mot behandlingen av dina personuppgifter som görs för direkt marknadsföring.
Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Vi sparar dina personuppgifter endast så länge som det är nödvändigt för de ändamål som följer av denna personuppgiftspolicy eller så länge det krävs enligt lag eller avtal. Dina personuppgifter gallras eller anonymiseras när de inte längre är relevanta för de ändamål som de har samlats in för eller inte längre krävs enligt lag eller avtal.
Vad gör vi för att skydda dina uppgifter?
För att hindra obehörig tillgång, användning, ändring, förstöring eller utlämnande har vi infört lämpliga och rimliga standarder för att skydda och säkra de uppgifter om dig som vi behandlar. Åtgärderna görs i syfte att förhindra otillåten eller olaglig behandling av uppgifterna om dig och oavsiktlig förlust eller förstörelse av, eller skada på, dessa uppgifter. Malmö isfabrik använder bland annat SSL (Secure Socket Layer) vilket betyder att de beställningar du gör är krypterade.
Skulle en personuppgiftsincident upptäckas kommer denna på sätt föreskrivs enligt lag att anmälas till Datainspektionen samt till dig.
Länkar till andra webbplatser
Vänligen notera att det på denna webbplats kan finnas länkar till andra webbplatser. För det fall du följer en sådan länk kan detta medföra att du besöker andra webbplatser som innehåller andra regler för integritetsskydd än vad som anges i denna personuppgiftspolicy.
Ändring av personuppgiftspolicyn
Denna personuppgiftspolicy kan uppdateras av oss. Om det sker väsentliga förändringar i denna personuppgiftspolicy kommer vi att meddela dig genom att placera ett tydligt meddelande på webbplatsen eller på annat erforderligt sätt. Vi uppmanar dig att läsa igenom denna personuppgiftspolicy för att hålla dig informerad om hur vi behandlar dina personuppgifter.
Klagomål och skadestånd
Om du anser att behandlingen av dina personuppgifter har hanterats på ett felaktigt sätt ber vi dig snarast anmäla detta till oss. Du har också möjlighet att lämna klagomål till Datainspektionen gällande vår personuppgiftsbehandling.
Om du anser att du lidit skada på grund av att vår behandling av dina personuppgifter skett i strid med lag kan du ha rätt till skadestånd. Du kan då begära att skadestånd från oss eller väcka talan vid domstol.
Rätt att lämna in klagomål
Om du är missnöjd med hur vi behandlat dina personuppgifter kan du också kontakta oss på våra kontaktuppgifter nedan. Du har även rätt att ge in ett klagomål avseende vår personuppgiftsbehandling till:
Datainspektionen
Box 8114
104 20 Stockholm
datainspektionen@datainspektionen.se
Vid tvister som vi inte lyckas lösa, gällande annat än behandling av dina personuppgifter, kan du även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr.
Säkerhet vid betalning
Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer här: www.payson.se
Betalningsuppgifter med ditt kortnummer sparas eller hanteras aldrig på www.isfabrik.se.
Om cookies
Malmö isfabrik.se använder så kallade Cookies för att hålla reda på våra kunders varukorgsinnehåll. En Cookie är en liten datafil som din browser sparar och förknippar med vår sajt så att vi vet vilken kund som hör till vilken varukorg/konto. När du en annan gång använder vår sajt, minns browsern dina inställningar, du tidigare använt. Om du har problem att handla hos oss, t.ex. om de varor du lägger i varukorgen inte stannar i den, kan det bero på att du har valt att din browser inte skall acceptera cookies. Cookien inehåller inte betalningsinformationer.
Malmö isfabrik använder sig av Google Analytics. Google Analytics är en web-baserad service från Google. Google Analytics analyserar hur användaren navigerar på sidan och gör detta via cookies. Informationen som kommer från cookien kommer att föras över och lagras av Google. Google använder denna information för att se hur du använder hemsidan, gör rapporter angående aktiviteten på hemsidan, annan service rörande webbsideaktiviteten och internetanvändande.
I din browser kan du avsäga dig användandet av cookies, detta begränsar dock hur du kan använda dig av vår sajt. Genom att du använder vår sajt, ger du ditt samtycke till att uppgifter lagras och behandlas av Google i enlighet med denna punkt.
Kontakt
Malmö isfabrik AB, 559197-4141, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter enligt ovan, såvida inte annat uttryckligen anges i samband med insamlingen av dina uppgifter. Malmö isfabrik följer svensk dataskyddslagstiftning. Har du frågor om policyn eller vår personuppgiftsbehandling vänligen kontakta oss enligt nedan.
E-post: info@isfabrik.se
Adress: Spireagatan 4, 213 62 Malmö
Telefon: +46 (0)72 332 13 47
Notera att ovanstående info även gäller för bokning i Halland:
Halmstad isfabrik via Dalab Dahlberg AB – 556317-5685, hanteras/regleras enligt ovanstående villkor, men ansvarar dock som ett självständigt bolag. Första kontakt skall riktas till ovanstående kontaktuppgifter, hos Malmö isfabrik.